sunnuntai 4. marraskuuta 2018

Pullukkablogin ensiaskeleet

Olen pitkään harkinnut elämäntaparemontin käynnistämistä ja nyt sen aika on koittanut. Olen kolmekymppinen ja erityisesti viimeisen vuoden aikana kuntoni on lähtenyt hälyttävään laskuun ja paino kovaan nousuun. Nyt on tullut aika pistää stoppi tälle muutokselle ja kääntää suunta päinvastaiseksi.

Idea blogin perustamiselle tuli ystäväni Lauran ja hänen elämäntapamuutokseensa keskittyvän Melkein puolet minusta -blogin kautta. Lauralla on ihana tyyli kirjoittaa juuri oikeista asioista, ja hän kannusti myös minua kirjoittamaan sanoen tämän olevan terapeuttista. Siitä en vielä tiedä, mutta ainakin koen tämän tärkeänä astinlautana kohti terveempää elämää. Veikkaan, että fiiilisten purkaminen kirjoittamalla auttaa minua myös löytämään uusia puolia itsestäni ja tuo mahdollisesti myös vertaistukea teiltä lukijoilta.


Vaikka olen ollut lapsena ja nuorena hyvinkin aktiivinen liikkuja, olen aina kokenut itseni pullukaksi. Jopa lähimmäisteni kommentit ovat antaneet ymmärtää, että en ole riittävä sellaisena kuin olen, vaan aina pitäisi saada laihdutettua se pieni pala pois, jotta kelpaisin. En ole vieläkään hirvittävän iso, mutta vääristyneen kehonkuvani johdosta koen olevani paljonkin isompi, kuin mitä oikeasti olen. Tie todelliseen muutokseen lähtee kai tosiasioiden myöntämisellä ja minulle se on ehdottomasti oma kokoni. Paino ei aina kerro koko totuutta, mutta tässä tapauksessakin se näyttää sen, mitä peili minulle on jo kertonut aikaa sitten.

Toivotan kaikille meille paino- ja ulkonäköseikkojen kanssa taisteleville voimia muutoksen tielle sekä armollisuutta itseä ja muita kohtaan. ♡ Ihanaa alkavaa uutta viikkoa kaikille!

- Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Minulle sopivien lajien etsimistä

Tämän vuoden aikana en ole noudattanut mitään tiettyä ruokavaliota tai treenannut päämääräisesti kohti jotakin tavoitetta, mutta olen silti ...